GVC – 16/25

Vrsta:
Tip vozila Renault Midlum, 300 KM. Dolžina vozila 7,5 m, višina 3,35 m in širina skupaj z retrovizorji 3 m. Vozilo je s pogonom na vse štiri. Posadka je 1 + 7. Podvozje je tovarniško narejeno za gasilsko uporabo, odlikuje ga prostornost kabine za moštvo.

Leto izdelave:
2012

Pogon vozila:
4×4

Namen:
Gasilno vozilo s cisterno GVC-16/25 se uporablja za gašenje in reševanje ob požarih. Pomembnost vozila je voda v rezervoarju in možnost izvedbe hitrega napada. Vozilo se uporablja tudi za oskrbo požarišča z gasilno vodo. Zaradi dodatne tehnične opreme se uporablja tudi za namene reševanja iz višin in deloma za posredovanje pri nevarnih snoveh. S svojo posadko sestavlja gasilsko taktično enoto – zmanjšani oddelek.

525858_3285180853164_1730398566_n

10701935_10205101954219334_4945418034148622823_n

680530_4947813503985_1188681553_o


Oprema in nadgradnja:

Nosilna konstrukcija je izdelana iz aluminijastih profilov, pregrade in police so izdelane iz aluminija. Pločevina je vsepovsod gladka; izjema so stopnice na nadgradnji, spodnji deli boksov in vrtljive stranice levo in desno – tu je pločevina pohodna. Gladka pločevina je mat in eloksirana. Odprtine za dostop do opreme so opremljene s šestimi stranskimi aluminijastimi roletami. Z odpiranjem rolet se prostor nadgradnje samodejno osvetli – sistemi za osvetlitev so pritrjeni levo in desno od vodil rolet. Zaklepanje rolet je z BARLOCK sistemom. Prostor spredaj in zadaj za kolesom je zaprt s preklopnimi vrati, ki služijo kot stopnica in so podprta s plinskimi amortizerji. Zadnji par blatnikov je vrtljiv oz. izveden z možnostjo odpiranja z nameščeno preklopno pohodno površino. Nadgradnja je pokrita z Al rebrasto pločevino, pohodna. Na strehi je pritrdišče za lestve in zaboj za orodje iz aluminijaste pločevine.

Rezervoar za vodo je kapacitete 2500 l, izdelan je iz inox pločevine. Nameščen je znotraj konstrukcijskega okvirja, s ojačitvami in pregradami proti prelivanju vode med vožnjo ter pripadajočimi armaturami (inšpekcijska odprtina, zračnik, priključki za polnjenje in napajanje črpalke, električen merilnik nivoja vode…).

Na zgornji desni rob nadgradnje vozila, nad lučmi za razsvetljavo okolja (LED izvedbe), je montirana izvlečna tenda, robustne izvedbe in enostavna za uporabo. Ima tudi avtomatsko zaklepanje na obeh straneh, tako da se med vožnjo po nesreči ne odpre. Gibanje ob raztegovanju in pospravljanju tende je bolje absorbirano, tako da ni pritiska na steno vozila. Tenda je narejena iz PVC-ja in je odporna proti svetlobi, razkrajanju, da se jo oprati in jo lahko še vlažno zvijemo nazaj. Samolepilni žleb nad tendo je za to, da dežna voda ne teče pod tendo po vozilu. Sama tenda je namenjena zaščiti gasilcev v primeru dolgotrajnega dela na soncu, oziroma v primeru padavin.

Na prednji strani vozila je vgrajena ročno krmiljena naprava za pranje cestišča. Naprava se vklopi in krmili iz kabine. Na vozilo je vgrajen vlečni vitel tip MAMUT, kapacitete 6,7 tone. V vozilo je prav tako vgrajena kamera ter luči za vzvratno vožnjo. V sami kabini je možen izklop električne energije po vozilu. Dodatno so pred svetlobni blok vgrajene zračne sirene proizvajalca Fiamm.

 

DESNA STRAN NADGRADNJE

Je napadalna stran vozila, na tej strani je vsa oprema, ki se najpogosteje in najhitreje rabi na intervenciji. Na desni strani vozila najdemo opremo za: izvajanje hitrih napadov za gašenje z vodo (klasično in VT), delo na višini, prvo pomoč, zavarovanje lokacije in osvetljevanje.

leva stran nadgradnje

D 1:

V prostoru je spodaj na vrtljivem podstavku nameščen elektro agregat Honda, moč 7 kW. Nad njim sta dve 20 litrski posodi za rezervno gorivo, dva elektro podaljška na kolutu, 6 zložljivih stožcev z možnostjo osvetljave, zaboj z neskončnimi zankami in škopci (zraven je še škripec in vlečna vrv, katera sta nameščena na vrtljivi stranici) ter gasilniki (CO2, prah, pena in bioversal). Na zunanji strani vrtljive stranice je oprema: triopani, zastavice za označevanje poveljniškega mesta, opozorilne luči in usmerjevalna loparja. Na notranji strani pa dva 1000 W reflektorja, vodoodporni razdelilec, stojalo in prečke za postavitev razsvetljave.

D 2:

Prostor je zapolnjen s petimi plastičnimi zaboji in kasetami za cevi (3 za B cevi in ena za C cevi). Skupaj je tu nameščenih 6 B cevi in 3 C cevi. Spodnja dva plastična zaboja na desni strani sta namenjena prvi pomoči. Tu se nahaja naslednja oprema: torba PP (AED, ambu, oprema za oživljanje, set za opekline waterjel, na prstni pulzni oksimeter, merilec krvnega sladkorja, merilec krvnega tlaka ter osnovni obvezilni in sanitetni material), nahrbtnik PP (obvezilni in sanitetni material, oživljanje), 4 kos vratne opornice, kocke za stabilizacijo vrata na nosilih, opornica sam splint in opornice za zgornje okončine. Ostali trije plastični zaboji so napolnjeni s opremo za delo na višini (delovne vrvi, reševalne vrvi, delovni pasovi Petzl, varovala škripci, vponke, sidrišča,…). Za zgornjim desnim zabojem se nahajati tudi dve lovilni posodi.

D 3:

Zgoraj je navijalni boben s 60 m visokotlačne cevi Ø25 mm. Navijak je opremljen z visokotlačnim ročnikom NEPIRO. Montirani so tudi izvlečni valjčki za usmerjanje cevi. Navijanje cevi je električno ter ima vgrajeno dodatno možnost navijanja s pohodnim tipalom. Na samem vozilu je čisto spodaj že pred pripravljen trojak z dvema B cevema, kateri sta priključeni direktno na B izliv. Pod navijakom so boksi za cevi, kjer se nahajajo 3 B in 4 C cevi. Tu so nameščeni tudi ročniki, in sicer trije turbo ročniki in en klasični, en izmed turbo ročnikov ima že nameščen nastavek za izdelavo pene. V tem prostoru najdemo tudi zaboj, kjer so pritrdilci cevi in cevne obveze. Spodaj so poleg boksa, kjer so 4 visokotlačne H cevi, na stenah pritjene reducirke B/C in 10 litrško vedro.

 

LEVA STRAN NADGRADNJE

Je v osnovi namenjena podpori opremi na desni strani vozila. Na levi strani najdemo opremo za: dobavo vode, izvajanje dodatnih napadov, gašenje s peno, posredovanju pri razlitju nevarnih snoveh, za izvajanje ukrepov pri poplavah in elementarnih nesrečah ter nekaj električnega in ročnega orodja.

leva stran nadgradnje_2

L 1:

V prostoru je spodaj muljna črpalka Honda, 1200 l/min, zraven nje je zaboj s tremi potopnimi črpalkami. Desno nad njimi so police, kjer je nameščena naslednja oprema: kovček z orodjem, motorna žaga Husquarna 550 XP s vso dodatno opremo in opremo za vzdrževanje, dvigalke in ribiške hlače za primer posredovanja ob poplavah. Na levi strani so štirje zaboji, kjer je nameščeno naslednje: spodnji prvi zaboj je napolnjen z električnim orodjem (aligator, vrtalka, brusilke, rezalke), v drugem zaboju so shranjene proti vrezne hlače in rokavice za delo z motorno žago ter trakovi za zavarovanje lokacije, tretji zaboj je namenjen pitni vodi za gasilce, zgornji zaboj pa priveznemu materialu, trakovom in ostali drobnariji. Na zunanji strani vrtljive stranice je oprema: žaga luknjarica, žaga lokarica, lomilka, rezalne škarje, kavlji za odpiranje jaškov, hooligan, gasilska sekira (2x), gozdarska sekira, zidarsko dleto in manjše kladivo. Na notranji strani pa so pritrjena zajemalna nosila.

L 2:

Zgornja dva zaboja, katera sta kovinska in namenjena tudi kot lovilne posode, sta napolnjena z opremo za osnovno posredovanje v primeru razlitja nevarnih snovi (pivniki, črevesa, tyvek kombinezoni, gumijaste rokavice, vreče, …), spodnji plastični zaboj je namenjen opremi za stabilizacijo in podlaganje (lesene zagozde, kocke in podloge). Desno je 6 posod s penilom in kombiniran ročnik za izdelavo srednje in težke pene. Levo sta nameščeni dve posodi s absorbentom in vodni sesalec.

L 3:

Spodnji del prostora ima zaboj v katerem so cevi za izdelavo pene, za zabojem je ročnik za izdelavo težke pene. Nad zabojem je polica s armaturami: sesalni koš, sesalni koš za nizke vode, zbiralec A/BB in B/CC, oporno koleno za B cev, omejilec tlaka, medmešalec, reducirke A/B in zaščitna mreža za sesalni koš. Nad njimi je zaboj z ventilnimi in vezalnimi vrvi, ter klasični B in C ročniki. Boks za cevi je napolnjen s 3 B cevmi in 4 C cevmi. V prvem kovinskem zaboju nad cevmi sta dva rezervna IDA, drugi je namenjen dvižnim blazinam in tesnilnemu programu. Oba se lahko uporabi kot improvizirani lovilni posodi.

ZADAJ

Zadaj je nameščena gasilska črpalka tipa IVECO MAGIRUS NPH 230, kapacitete 3000 litrov pri 10 barih in 400 l pri 40 barih. Gnana je preko kardanskega prenosa s pomožnim odgonom na menjalniku vozila. Vklop črpalke je iz kabine in zadaj ob črpalki. Na ohišju črpalke je montiran izhod za zrak opremljen s kondenzacijskim lončkom, regulacijskim ventilom ter dovodnim ventilom za zaprtje dovoda zraka iz vozila. Zrak je priključen na sistem zraka, ki ga ima vozilo. Nad njo sta dva izvlečna predala. Prvi je namenjen armaturam, katere potrebuje strojnik za napajanje vozila: univerzalni ključ za hidrante, ključ za podzemne hidrante, hidrantni nastavek za podzemne hidrante B/2B in krajša B cev za napajanje. Drugi, zgornji predal, je namenjen gašenju dimniških požarov in vsebuje krtače za čiščenje, varilske rokavice, ključe za dimniška vratca in 9 litrsko škropilnico. Prav tako je v predalu rezervna intervencijska obleka. Na dvižnih vratah je nameščena jeklenica za čiščenje dimnikov.

427833_4760700092609_1351659284_n

STREHA

V nadgradnjo je vgrajen teleskopski ročno krmiljen pnevmatski steber iztegnjene višine 5 m s 6x Xenon žarometi (razporejeni v krogu, vklop po dva žarometa hkrati). Komande za krmiljenje stebra in vklop žarometov so v prostoru pri črpalki. Ker so žarometi ksenon je napajanje stolpa izvedeno direktno preko vozila. Na strehi je poleg inšpekcijske odprtine za pregled rezervoarja za vodo in stebra za žaromete montiran tudi zaboj za različno orodje, držala za štiri sesalne cevi in cevne mostičke ter nosilci za dve lestvi. Desno nad sesalnimi cevmi je trodelna raztegljiva lestev s podporniki, na zaboju za orodje pa je montirana navadna trodelna raztegljiva lestev.

10701935_10205101954219334_4945418034148622823_n

DSC_0787

KABINA

V kabini GVC 16/25 je prostora za posadko 1+7. Spredaj sta dva sedeža za voznika – strojnika in vodjo enote. Med njima je narejena sredinska konzola z mizico in osvetljavo le te za potrebe vodenja intervencije. V konzoli so vsi dokumenti, katere potrebuje vodja za vodenje, mesto za medicinske rokavice in daljnogled. Sovoznik ima tudi krmilno enoto za upravljanje z iskalnim reflektorjem, kateri je nameščen na strehi. Med voznikom in sovoznikom je vgrajena kamera, katera se vklopi ob kontaktu in nato snema vožnjo in dogajanje pred samim vozilom. Moštveni del kabine ima 4 sedeže z nosilci IDA v smeri vožnje in dva sedeža v nasprotni smeri vožnje. Levo in desno od sedežev, obrnjenih v nasprotni smeri vožnje, sta še dva shranjevalna prostora s pokrovom, ki se v nujnih primerih lahko spremenita v dodatna sedeža. V levem se nahaja dvigalka, varovalke, rezervne žarnice in vse ostalo od vozila, v desnem pa delovni pasovi Haberkorn. Nad sedeži v smeri vožnje so vgrajeni 4 nosilci IDA, nad njimi pa polica za maske. Med nosilci IDA so še štirje polnilci z baterijami MegaLite. Na vseh štirih IDA so nameščene svetilke Streamlight. Sedeži imajo možnost dviga, narejeni so kot klop, spodaj je nameščenih šest rezervnih tlačnih posod.

DSC_0780

DSC_0781

DSC_0782