Month: June 2013

Delo z MB 8/8 in vrvna tehnika

Tudi tokratne operativne vaje so potekale na dveh delovnih točkah. Prva delovna točka, katera se je odvijala pred gasilskim domom je zajemala delo z MB 8/8: osnove delovanja, priprava na črpanje in postopki črpanja v primeru odprtih cevovodov (poplave). Po teoretičnem delu je vsak praktično preizkusil delo z MB 8/8  in vzpostavil črpanje iz rezervoarja. Druga delovna točka je zajemala ponovitev izdelave sidrišča za transport nosil s ponesrečencem po strmem pobočju, izdelavo sidrišča za spust in tehnike spuščanja po vrvi.

20130629_182932

20130629_192159

Nošenje gasilske uniforme in delovne obleke v letnem času

Obvestilo iz strani GZ Slovenije glede nošenja gasilske uniforme in delovne obleke v letnem času. Posebna pravila gasilske službe prostovoljnih gasilcev v točki 6.8 Nošenje gasilske uniforme in delovne obleke govorijo o:

Člani gasilske organizacije nosijo uniformo in delovno obleko s pripadajočimi oznakami v skladu s Posebnimi pravili gasilske službe prostovoljnih gasilcev. V letnem času lahko člani in članice pri gasilski uniformi nosijo srajco s kravato brez suknjiča, razen: častne straže, častne enote, nošenje in spremljanje prapora ter predaja in sprejem raporta.

Članice lahko pri gasilski uniformi od 1.10. do 31.3. nosijo tudi hlače, od 1.4. do 30.9. pa je obvezno nošenje krila. Paradni pas in bele rokavice se nosijo pri častnih stražah, častnih enotah, pri nošenju in spremljanju prapora, pri predaji in sprejemu raporta na paradah in v postroju, če se nosi čelada. Gasilec v srajci izven postroja ter v uniformi ali delovni obleki v notranjem prostoru ni dolžan nositi kape. V letnem času lahko člani in članice nosijo delovno obleko brez bluze, razen pri izvajanju tekmovalnih disciplin in nalog gasilske službe, pri katerih bluza pomeni zaščito. V letnem času lahko pri delovni obleki namesto srajce nosijo članice in člani tipizirano polo majico in tipizirano športno kapo.

Obvestilo redne mesečne vaje

Prvo soboto v mesecu juliju, ko so planirane redne mesečne vaje, je tekmovanje v Planini. Ker se ga bo udeležilo več naših članov se vaje operative prestavi na en teden prej, in sicer 29.6.2013 ob 17:00 uri. Tudi tokrat se dela na dveh točkah:

– Delo z MB 8/8 in OPR postavljanje cevovodov
– Vrvna tehnika

Podvozje za nov GVGP-1

Prišel je čas, da se tudi našega “veterana” požarov v naravi počasi zamenja. Govorimo o GVGP-1 na podvozju Nissan, ki nam je veliko let služil in bil nepogrešljiv pri gašenju manjših in večjih požarov v naravi. Novo vozilo GVGP-1 se bo delalo na podvozju poltovornjaka Ford Ranger Limited, 3.2 TDCi, ki je prvi poltovornjak doslej, ki mu je na lestvici varnosti Euro NCAP uspelo prejeti prestižno oceno 5 zvezdic. Vozilo ima v svojem razredu največjo nosilnost ter tudi najboljše lastnosti, katere so pri gasilski operativni uporabi pomembne. Podvozje je že na servisu, kjer ga čaka montaža svetlobne in zvočne signalizacije, radijske postaje sistema ZARE, vitle, blazin za stabilizacijo ter zamenjava cestnih pnevmatik in platišč s terenskimi. Nato gre vozilo na izdelavo nadgradnje v podjetje Euro GV. Vozilo se bo predvidoma predalo v operativno rabo konec meseca avgusta oziroma v začetku septembra.

Fotografija-0194

 Fotografija-0193

Ogenj ni igrača

Poletne počitnice so pred vrati, otrokom prinašajo veselje in zabavo, po drugi strani pa je več priložnosti, da pride do nesreče, tudi do požara. Do njega lahko pride kadar koli in kjer koli, zato je pomembno, da se z otroki pogovorite o požarni varnosti. Požar je nenadzorovano širjenje ognja. Ob tem se razvijejo dim, vročina in strupeni plini, ki so nevarni za življenje in zdravje ljudi ter živali. Več o požaru in varnostnih ukrepih preberite tukaj. Vir: www.sos112.si

Pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti

S pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v prometni nesreči na avtocesti, omogočimo reševalnim vozilom hitrejši dostop do ponesrečencev in s tem povečamo možnost preživetja tudi do 40 odstotkov. Razvrstitev vozil v primeru prometne nesreče na avtocesti pomembno vpliva na reševanje poškodovanih, zato ob vsakem zastoju upoštevajte pravilo o razvrščanju vozil. Vedno, ko pride do zastoja, mora biti med kolonama vozil na prehitevalnem pasu in voznem pasu dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil, ki so opremljena z modro ali rumeno lučjo (reševalci, gasilci, policija, izvajalec rednega vzdrževanja, inšpekcijske službe…). Vozila na voznem pasu se morajo razvrstiti na desno stran do robne črte, vozila na prehitevalnem pasu pa na skrajno levo stran do robne črte (vir: DARS).

Pravilno razvrščanje ob prometni nesreči na AC

Vaje bolničarjev

Vaje bolničarjev smo zaradi visokih temperatur izvajali v okolici in v samem gasilnem domu. Tokrat so izvedbe temeljile na sistemu dominantnih poškodb, katere so se sistematično reševale po principu triažnega sistema oskrbe. Na koncu vsake vaje se je naredila kratka analiza ter na koncu še skupna vaja z večjim številom poškodovanih oseb. Naslednje vaje bolničarjev sledijo čez 14 dni.

Požari v naravi oziroma na prostem, 20.6.2013

Ob 13.21 je ob železniški progi Rakek–Postojna, občina Cerknica, gorela suha trava in grmičevje. Požare na treh lokacijah, skupne površine en hektar, so pogasili gasilci PGD Rakek in Unec. Težave sta povzročala težko dostopen teren in otežena komunikacija zaradi motenega signala ZARE (železnica). Linije za dobavo vode se je do lokacij požarov potegnilo tako, da se je cevi vkopalo in napeljalo pod tiri. Ves čas dela se je kontroliralo prihode vlakov, strojevodje pa so dobili nalogo, da na lokaciji Postojna – Rakek in obratno ves čas uporabljajo zvočne signale. Svoje je prispevala tudi vročina, ki je še dodatno dehidrirala gasilce.

20130620_144802